RIBA’ PEROSAK HARTA

Riba’, antara amalan yang paling tidak disukai Allah. Allah berfirman dalam Al-Quran: “Demikian juga Allah memusnahkan riba’ dan menyuburkan sedekah” (Al-Baqarah: 276)

Dalam ayat yang berikut pula Allah berfirman: “Hai orang-orang yang beriman, bertaqwalah kepada Allah dan tinggalkan saki-baki riba’ yang sebelum (dipungut) jika kamu orang beriman.” (Al-Baqarah: 278)

Amalan riba ialah salah satu sebab tertutupnya pintu rezeki, rezeki menjadi sukar, tidak berkat, harta akan hilang dan sebagainya.

Disebaliknya, Allah memuliakan amalan bersedekah dan meningkatkan darjat orang yang bersedekah. Mana tidaknya, orang yang bersedekah semakin murah rezekinya, semakin disukai orang, semakin orang memuliakan dia, semakin kurang orang membencinya dan sebagainya.

Kedamaian

Orang yang Rajin Bersedekah Akan Memperolehi Kedamaian

Untuk meninggalkan tabiat riba’ ini bukan senang. Berdoalah kepada Allah untuk keluar dari kepompong riba’ dan mulakan hidup baru dengan membanyakkan bersedekah. Terdapat beberapa amalan yang baik-baik yang disukai Allah dan Allah memuliakan kita semasa di dunia. Apa lagi di Akhirat, semakin mulia anda. Bacalah buku (e-book)

““Rahsia Rezeki: Rahsia Memperolehi Rezeki Melimpah Ruah dan Diberkati.” Menjawab fakta: Mengapa Tertutupnya Pintu Rezeki dan  Bagaimana Mendatangkan Rezeki Lumayan. InsyaAllah dengan mengamalkan ilmu-ilmu di dalam buku ini, rezeki anda semakin lumayan dan semakin banyak anda bersedekah. Apabila sedekah menjadi amalan anda, semakin luas rezeki anda. Mudah-mudahan. Amalkan tabiat yang baik-baik ini.

www.rahsiarezeki.com

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: