OTAK (PEMIKIRAN) ORANG KAYA DAN MISKIN

Tahukah anda bahawa kehidupan seharian antara orang kaya dan miskin sangat-sangat jauh bezanya? Di dalam otak manusia terdapat 10 trillion synaps yang diciptakan Allah untuk memimpinnya setiap nano saat pergerakannya. Otak mampu menjalankan perkara yang amat rumit. Sebagai contoh, otak manusia mengandungi sekitar 10 ke 15 bilion sel neuron, setiap satunya bersambung dengan neuron yang lain.


SubhanAllah, Maha Suci Allah menjadikan otak kita begitu unik, begitu hebat dan sempurna. Tahukah bahawa Allah menjadikan kejadian manusia ini begitu sempurna dan sebaik-baik kejadian. Manusia juga diberi kelebihan yang melebihi makhluk-makhluk Allah yang lain. Firman Allah, “Dan sesungguhnya telah Kami muliakan anak Adam, Kami angkat mereka di daratan dan di lautan. Kami beri mereka rezeki dari yang baik-baik dan Kami lebihkan mereka dengan kelebihan yang sempurna atas kebanyakan makhluk yang telah Kami ciptakan. Al-Israk: 70

Kalau dikatakan “kelebihan yang sempurna”, sungguh hebat manusia itu sebagai sebaik-baik kejadian. Tetapi tahukah kita bagaimana memanfaatkan pemberian Allah kepada sebagai sebaik-baik kejadian berbanding dengan makhluk lain? Didalam buku ini, penulis cuba membongkar rahsia apakah istimewanya manusia dan bagaimana memanfaatkan keistimewaan yang diberi itu dengan cadangan yang praktikal dilaksanakan agar menjadi insan cemerlang.

http://frekuensikaya.com

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: