Doa Membayar Hutang

Bismillahir-Rahmaanir-Rahim …

Dalam hidup ini, tidak semua yang kita hajatkan akan tercapai dalam waktu yang singkat tetapi ada yang mengambil masa. Walaupun begitu kita digalakkan terus berdoa setelah kita berusaha dan berdoa itu sebagai tanda kita merendah diri dan tunduk kepada Allah untuk memohon pertolongan kepada Allah. Berikut ini diturunkan doa mudah membayar hutang bagi yang berhutang. Insya-Allah dan moga-moga akan segera dapat dibayar/ dilunaskan.

Bacalah surah Alfatihah dan dilanjutkan dengan surah Yasin

Dilanjutkan dengan …

Allahumma radini bi qada’ika wa barik li fima quddira hatta la uhibba ta’jila ma akhkharta wala ta’khira ma ajjalt

Ertinya : “Ya Allah, semoga Engkau merelakan aku dengan ketetapan-Mu, berkahilah aku pada apa yang Engkau takdirkan, sehingga aku tidak senang menyegerakan apa yang Engkau akhirkan, dan mengakhirkan apa yang Engkau segerakan” .

Lalu bacalah tasbih dibawah ini sebanyak kita mampu membacanya …Zikir bebas Hutang

“Subhanal munaffisi ‘an kulli madyun, subhanal muffariji ‘an kulli mahzun, subhana man kana amruhu bainal kafi wan-nun, subhana man iza arada syai’an ay yaqula lahu kun fayakun, ya mufarizal humumi wa ya hayyu ya qayyu-mu salli wa sallim ‘ala sayyidina Muhammadiw wa’ala  alihi wa sahbihi ajmain”

Ertinya:

“Maha Suci Dzat yang menghilangkan dari setiap orang yang berHutang. Maha Suci Dzat yang membuka dari setiap orang yang kesusahan. Maha Suci Dzat yang urusannya diantara Kaf dan Nun. Maha Suci Dzat yang keadaan-Nya apabila Dia menghendaki sesuatu , hanyalah berkata kepadanya: “Jadilah!” maka jadilah ia. Wahai pembuka kesulitan (kesusahan) , Wahai Dzat Yang Lagi Hidup lagi berdiri Sendiri. Limpahkanlah rahmat dan keselamatan kepada Junjungan kami Nabi Muhammad SAW beserta seluruh keluarga dan para sahabatnya”

Semoga membantu dan Allah meredoi kita semua, sehingga Insya-Allah hutang dapat mudah terbayar dengan cepat. Aamiin ya Rabbal Alamin …

Wallahua’lam bish Shawwab ….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: